Kære alle.
Nu nærmer sig sidste del af SIMACs møbelprojekt, og det er ikke uden en vis glæde, at jeg kan meddele at turen nu endelig er kommet til OLC, således skal OLCs nuværende reoler udskiftes med nye.
Det er planen at OLC fortsætter med at være placeret på 2. sal, men arbejdspladsen under trappen til 3. sal, skal slås sammen med de nye reoler, disse vil desuden få en lidt anden placering.
Til de nysgerrige kan hele planen ses på plancherne på 2. sal, hvor der også er tegninger af de nye biblioteksmøbler.
Vigtigt!
Grundet European Maritime Days, som SIMAC som bekendt lægger hus til, og som skal løbe af stablen 30.-31. maj, vil de nye biblioteksmøbler først blive leveret primo juni.
Dette kommer til at have betydning for OLCs brugere og den/de services som OLC tilbyder. Den foreløbige tidsplan ser ud som følger:
- 21.-24. maj: Nedpakning af fysiske bøger fra de eksisterende reoler
- 30./31. maj: European Maritime Days
- Primo/medio juni: Levering og opsætning af nye biblioteksmøbler
- Medio/ultimo juni: Opstilling af bøger på de nye reoler
Som man nok allerede nu kan gætte, kommer dette til at betyde, at vi kommer til at stå uden adgang til vores fysiske samling i en kort periode, noget som nok kommer til at støde sammen med forberedelserne ifm. eksamen og arbejdet med BA-projekter, så for en god ordens skyld, vil vi gerne præcisere hvad den manglende adgang til vores samling kommer til at betyde i praksis:
Dette er hvad OLC kan tilbyde i perioden uden adgang til egen samling
- Fornyelse/forlængelse af eksisterende udlån.
- Søgning og vejledning til evt. fysiske eller elektroniske alternativer.
- Bestilling af bøger fra andre biblioteker, samt udlån, registrering og aflevering af disse.
Dette er hvad OLC IKKE kan tilbyde i perioden
- Udlån og aflevering af bøger fra egen samling
Som nævnt er vi godt klar over, at arbejdet kan støde sammen med diverse eksaminer og aflevering af BA-projekter etc., så vi vil naturligvis bestræbe os på, at få bøgerne op på de nye reoler så hurtigt som overhovedet muligt
Bemærk: det vil være en stor hjælp, til jer selv og os, hvis man har mulighed for at afhente de bøger, man mener man skal bruge i perioden 17. maj til 21. juni. Dette foreslår vi at man gør i løbet af uge 20.
Skulle det så vise sig, at man alligevel står og mangler en bog fra vores egen samling, så står biblioteket som altid klar til at hjælpe med at finde alternativer.
Vi beklager selvfølgelig det ekstra bøvl, der er forbundet med nedpakningen. Vi vil naturligvis gøre hvad vi kan for at afbøde de værste gener.
Brænder man inde med spørgsmål, så tøv endelig ikke med at tage fat i mig, gerne pr. mail.
Med venlig hilsen
Mads, Open Learning Center